ZIŅAS  

Ziņas: Filmas “Kas tur tik laikmetīgs?” bezmaksas seanss 12

Arterritory.com
13/05/2014 

Šodien, 13. maijā, plkst. 18 kinoteātra Splendid Palace Jaunajā zālē ir iespēja bez maksas noskatīties Andreja Ēķa dokumentālo filmu Kas tur tik laikmetīgs?”, kas pārliecinoši atbild uz jautājumu, kāpēc Latvijā nepieciešams laikmetīgās mākslas muzejs. Filmā intervēti viedokļu līderi un kultūrvides eksperti no Latvijas, Igaunijas, Dānijas, Spānijas, Lielbritānijas, ASV, Krievijas u.c. valstīm. Pēc filmas norisināsies īsa diskusija, kurā piedalīsies filmas producents Andrejs Ēķis, sociālo zinātņu doktore Ilva Skulte, mākslas kuratore un filmas galvenā redaktore Inga Šteimane un portāla Arterritory.com latviešu versijas redaktore Anna Iltnere.

Ekspresintervija ar Andreju Ēķi par filmu “Kas tur tik laikmetīgs?”

Filmas producents ir Andrejs Ēķis, izpildproducente Kristīne Zuzāne, režisors Dzintars Dreibergs, galvenā redaktore Inga Šteimane, scenāriste Ilona Bērziņa, operatori Valdis Celmiņš un Jānis Šenbergs, montāžas inženieris Jānis Ērglis. 15. aprīlī filma jau demonstrēta valsts amatpersonām, lai virzītu ieceri par Latvijas laikmetīgās mākslas muzeja izveidi, kā arī norisinās sarunas ar Latvijas Televīziju par filmas demonstrēšanu plašākai sabiedrībai.

www.splendidpalace.lv

R. R. - 14.05.2014 21:53
Viedi vārdi!
Since 1981 - 14.05.2014 14:46
Kā nesen viena ārzemju latviete teica "Es zinu ka Latvijā māksliinekiem iet grūti, un man ir ļoti skumji. Ja jūs gribat, lai viņi turpina šeit dzīvot un strādāt sabiedībai ir jāatbalsta mākslinieki, citādi viņi visi aizbrauks uz Berlīni, Diseldorfu, Londonu, Ņujorku un Losandželosu".

Jaunas ēkas būvēšana nebūt nav lielākā problēma, kuru risināt ar naudas palīdzību. Un nauda un citi resursi mākslai nemaz nav tik maz.
Problēma ir vāji izglītotos mākslas profesionāļos (LMA patmīla) un tajā safragmentētajā mākslas sfērā, kurā tie pēc tam nonāk. Daudz mazas naudiņas neefektīvi izšķīst. VKKF struktūra nav bijusi spējīga funkcionēt ilgtermiņā, atsevišķu mākslas prakšu progresa pavadā.VKKF turpina atbalstīt centienus un sīkprojektus. VKKF nespēj būt kritiski efektīva, jo visi viens otru pazīst un bļodlaižojas. VKKF sistemātiski atbalsta kaprīzus izdomātus pasākumus, kas sākas ar čušš un beidzas ar čūššš un visi aizmirst. Tā vietā ar progresīvu sistēmu varētu palīdzēt izaugt mērtiecīgākajiem un talantīgākajiem. Bet viss norit atpakaļrāpulīgā stilā, piemēram, žurnālā Studija tagad pulbicē rakstus studenti, kas apraksta citu studentu pirmās spiriņas, aka mākslas darbus. Piemēram komerciālu galeriju atbalstīšana dalībai komerciālās mesēs.
Latvijas padomju mākslas godības rēgs LMS mazs, bet absolūti neefektīvs resors, lai gan jau sen varēja tikt pārvērsta par lielu un efektīvu mākslu rezidenču centru sadarbībā ar LU, LMA, KA u.c. ar VKKF.

Kā būtu tos, piemēram, 50 jaunā muzeja ļimonus investēt nevis stiklā, betonā un RE RE rocībā, bet izglītībā, māksliniekos, mākslas bibliotekā, ilgtermiņa mērķtiecīgā jomas atbalstīšanā.
Pauls B. - 14.05.2014 13:49
Freitag komentāra ilustrācija par LV mākslas telpām: http://www.arterritory.com/images/main/ED_Oslo_3.jpg
Pauls B. - 14.05.2014 13:35
Un es arī mazliet raustot par to, kas iepūtīs dzīvību (laikmetīgu dzīvību) tādā Laikmetīgā muzejā. Šoreiz nedomājot par mākslu, bet visu to pārējo, kas labajos piemēros notiek. Mums ir tāda muzejpedagoģijas armija, kas arī ir izslimojusi visus mazvērtības kompleksus un var ar normālu jaudu darbināt muzeja sirdi? Ja tādu uzceltu?
Pauls B. - 14.05.2014 13:31
Piekrītu par Arsenālu, kas ir lieliskas plašas telpas laikmetīgās mākslas izstādēm. To mierīgi varētu pārkristīt par Laikmetīgās mākslas muzeju un atbilstoši iekārtot. Arsenāls pats no tā neko nezaudētu, jo jau tepat portālā Māra Lāce nesen atzinās, ka Arsenāls ir apmeklējuma pabērns, uz to neviens neiet.
Rauda Juoti - 14.05.2014 12:27
Un paldies Pauls B. par daudziem komentāriem. KUMU patiešām aizkustinoši skumīgs tur pa pusei zemē snauž ar daudz jo daudz folkloristisku mākslu iekšā, kas apmierina autorus, bet nogurdina mākslas alku tūristu, kurš jau gadiem ilgi apceļo gan Documenta, gan Venēciju un skaidri redz atšķirību starp mākslu un folkloru.
Varbūt jāmet pie malas vecais jēdziens Nacionāls un jāsauc muzeju par laikmetigās folkloras vai laikmetīgās amatniecības muzeju un tāds tas būs vienigais Eiropā, ja nu tādas rūpes par turistiem un kauns par to, ka mums NAV, bet citur visur IR lūk tāda pilsēt-fetišisma erekcijas materializācija.
Rauda Juoti - 14.05.2014 12:18
Cerēt uz vislābāko, rēķināties ar vissliktāko un rādīt labu piemēru.

Rēķināties ar vissliktāko - krīzes (recesijas) vēl sekos, par to varam būt droši. Tapēc steigities ar muzeja ēkas būvēšanu, kas ir papildus slogs kultūras budžetiem, nav nozīmes. Redzēsim vēl kā ies ar bibliotēkas plastmasas sienu tīrīšanu un cik LNB vēl prasīs līdzekļus un tā noteikti prasīs.
Sākumā varētu iztēloties, ka mums ir muzejs un tas atrastos RMT, piemēram, un lai muzejs sāk darbu tur jau drīzumā, ar pilnu jaudu un daili. Savukārt jaunajā ēkā, kad Latvija to varēs atļauties, ieejot muzejs jau būs institucionāli spēcīgs un bērnu slimības izslimojis vai vismaz uzzināsim, ka laikmetīga muzeja ēka nav, jo pagaidām nav ar ko to piepildīt ne intelektuālā ne finanšu kapitāla ziņā. ...

Cerēt uz labāko, bet strādājot ar to kas jau ir un tad cerēt pamatoti, nevis kā Sprīdītis. Un kas mums ir? Virkne izstāžu telpu, kas minētas komentārā freitag 9. Nacionālā mākslas muzeja kolektīvs jau gadiem rīko laikmetīgās un "vecās" mākslas izstādes.
Kas tad būs tajā jaunajā muzejā. Nekas cits kā tie paši lokālie mākslinieki un reizi gadā pa kādam no ārpuses, precīzi kā Arsenālā un RMT līdz šim. Tātad tas būs tāds pats nacionālais muzejs tikai ar snobisko "laikmetīgs" nosaukumā vai devīzē. Iespējams, ka tagadējais nacionālais muzejs ir parāk liela institūcija un Arsenālu ir jānodala un lūk jums laikmetīgais mākslas muzejs - Torņa iela 1, Rīga, LV-1050, Latvija. ...

Rādīt labu piemēru visām tām Eiropas galvaspilsētām, kas turistiem uzbūvējušas laikmetīgos muzejus. Piemērs tam, ka saprātigi pārstrukturizējot un pakāpeniski attīstot kvalitatīvu instituciju tīklu (galerijas, nacionālās vērtības un laikmetīgās (globālās) ) jaunas muzeja ēkas parādīšanās ar laiku notiks dabiski kā auglis pēc zieda bez četrpadsmit gliemežiem, Leiškalnes utml. nez no kuriens uzradušamies mākslas aizbildņiem.
students . - 13.05.2014 23:11
Man patika ideja rīkot reklāmas kampaņu un rādot fotogrāfijas, kas notiks ar cilvēkiem, ja viņi turpinās dzīvot bez laikmmuzeja. Pèc analogijas ar cigaresu pacinam:))
Pauls B. - 13.05.2014 22:43
Ak jā, un Leiškalne minēja, ka politiķiem nesīšot to skaitu, kas parakstījuši deklarāciju par muzeja nepieciešamību, un tas visu iekustināšot. Bet kas tad ir šie paraksti? Feisbuka klikšķu formā savākti. Politikai nesīs "Like" skaitu :D :D :D
Pauls B. - 13.05.2014 22:41
Un piekrītu arī tam, ka mākslai nevajag telpu, bet gan pašu mākslu. uzbūvēs muzeju un kas tad? Anna jau norādīja uz KUMU, kas ir skaista ēka, bet konservatīva iekšienē. Kas gan tas par laikmetīgu mūsdienīgu muzeju... LV draud tas pasts. Dienvidu tilts mākslas jomā.
Pauls B. - 13.05.2014 22:38
Biju uz šo diskusiju, kas tiešām bija īsa. Taču parādīja visu, kas šeit iekopētājos komentāros jau tika pareģots. proti, Ilvai Skultei nav pilnīgi nekāda sakara ar poņu par muzeju jomu un laikmetīgo mākslu. Annai Iltnerei bija sakarīgs viedoklis par to, ka Mākslai vajag telpu u.c. līdzīgas akcijas ir vien "oda sīkšana" pie auss, kas ir mārketings, lai nemitīgi par sevi atgādinātu, bet reālu muzeju ar "feisbuka klikšķiem" neviens neuzcels. Tikai ar politisko gribu. Un ka Ēķa filma ir adresēta tikai un vienīgi politiķiem, jo lielākai daļai kultūras sabiedrības muzeja nepieciešamība šķiet pašsaprotama. Inga disusiju vienkārši bakstīja, bet Ēķis raustījās, ka no striķiem notrūkusi lelle, kas centrās to visu padarīt par laikmetīgu jautrību, kaut patiesībā cilvēki bija tik cik uz abas rokas pirkstiem saskaitāmi un neviens no tiem nesaprata, kāpēc tāda filma viņam jāredz, ja muzeju vajag, tas tak tāpat skaidrs.
freitag 9 - 13.05.2014 20:10
vomit
Atkal kaut kādas smalkas PR izdarības. Vispirms parāda VIPiem un tad nepaiet ne mēnesis un rāda tautai. Latvijā ir tik maz cilvēku un katrā jomā atsevišķi vispār nekas, bet vienalga vērpj un shēmo. Baigais darbs tādu filmu tomēr izgatavot un kas to finansē un kēpēc Ēķim, kas nav saistīts ar mākslu jātaisa tāda filma, jātērē savu resursi? Kapēc pasākumu pārstāv kaut kāda Katrīna Leiškalne, kāds viņai sakars ar mākslu. Un kapēc diskusija būs īsa? Un kāds sakars Ilvai Skultei, sociālo zinātņu doktorei, ar mākslu un muzejiem. Un kāds sakars Annai Iltnerei ar šo visu Katrīnu, Andreju, Ingu un Ilvu. Un cik ābolu bija pavisam?
pirms 11 stundām, 2014.05.13 09:37
+6 -2
zvirbulens
Filmas izpildproducente ir Kristīne Zuzāne, kas nozimē, ka šeit ir iesaistīts arī lielākais mākslas mecenāts Jānis Zuzāns
pirms 7 stundām, 2014.05.13 13:15
+2 -0
vārīsimies nu, karavānai tas pie nagliņas
Ēķisti izpilda kārtējo 'pasūtījumu". Vienīgais ar Ēķi saistītais darbs, kuram redzama pārsteidzoša vērtība ir "Sapņu komanda". Aktieru komandas dēļ. Ja vēl būtu iztikuši bez Grigaļa, Melones u.c. publiskajām "sejām" būtu itin labi.
pirms 10 stundām, 2014.05.13 09:49
+3 -0
Skaisle
Kurš gan apšaubīs,ka mums vajag savu Laikmetīgās mākslas muzeju? Neviens.
Bet kad es lasu tādus uzvārdus kā Ascendum malace Leiškalne, vai politiķu pakalpiņš un bļodlaiža, man apskrienas dūšda un negribas - ne muzeju , ne šos uzvārdus.
Tas ir nenormāli ,kas notiek Latvijā - cik miljonus nodokļu maksātājiem šitādi smaidīgie onkas un tantes nav nozaguši ?!! Saprotama lieta,ka legāli. Kurš gan atkal šaubās,ka viss nelikumīgais, pretdabiskais Latvijā ir legāli? Es nē.
Būtu tačyu sajūsmā jāspriež un jādiskutē, bet sajūta - kā iekāpt lielā sūdu peļķē - sāk smirdēt un skaties, kur ātrāk prom tikt.
pirms 10 stundām, 2014.05.13 10:12
+7 -1
9 freitag
Diskusijas neviens negrib, dārgo cilvēk. Ja sāks diskutēt notiks dažas nelaimītes.
Nāksies atzīt, ka mūsdienu mākslu var izstādīt galerijā Alma, XO, Arsenāls, RMT, Dzelzceļa muzejs, Rotko centrs, Total dombže (preses namā), Mūkusalas salonā, jaunajā nacionālā muzeja zālē, arsenāla radošajā darbnicā, cēsu festivālā, rīgas biržā.
Nāksies atzīt, ka skaistā ēkā viduvēja māksla nakļūst par labu mākslu. Nāksies atzīt, ka mums nemaz nav kuratoru, kas var veidot regulāras izstādes tādā muzejā un ja arī ir, piemēram divi, tad tie uz maiņām arī rukās divdesmit gadus. Nāksies atzīt, ka mākslas akadēmija ir visai nevarīga un ražo tikai nelaimīgus bezdarbniekus vai labākā gadijumā reklamistus. Diskusijas labāk nevajag.
pirms 7 stundām, 2014.05.13 12:57
+4 -1
vomit
Tev apskrienas dūša, a man vēmiens nāk.
Un kas tikai vēl sekos. Tagad ir tikai sākums.
Paziņos tāmi un vietu un tad tāme sāks augt. Būs interesanti.
pirms 7 stundām, 2014.05.13 12:59
+1 -3
> 9 freitag
Vēl ir arī kim? un jaunā galerijā 427
pirms 7 stundām, 2014.05.13 13:12
+3 -0
Svilpe
Jāpiekrīt "piektdienai". Pagaidām tas viss izskatās pēc tādas blondas dāmiņas, kurai pilns skapis ar kažokiem ne reizi neuzvilkt